måndag 29 oktober 2007

Hemmafru.

När jag vaknade idag var jag depp... Men det försvann så fort jag kom på något som jag kunde göra! Ringde Cissi, och hon ville ses i stan på kvällen och ta en fika. Yey! :D


Min mamma kom på olika saker jag kunde göra innan dess. Typ baka, stryka och tvätta och sånt. Älskar att tvätta (kalla mig tönt om ni vill :P). Det luktar så himla gott! :)

Jag skulle ju stryka också, men hittade inte strykjärnet. Fasen! Så det blev ingen strykning. Får göra det imon.

Jag bakade chokladmuffins och citronsockerkaka, mycket gott!

Jag dammsög lite, och rensade mitt badrumsskåp, värst vad skit man samlar på sig.. Sedan torkade jag ur skåpet över tvättmaskinen typ.
Så slipper mamma göra det :)

Sedan gjorde jag soppa, har kommit på att soppa är vansinnigt gott :) Är så lätt att göra, och så himla mumsigt! Känns så himla höst/vinter att äta det, och det passar ju bra nu. :)

Sedan bar det av in till stan, skulle träffa Cissi i Brunnsparken, men p.g.a att hennes spårvagn stod still av ngn anledning, så skulle jag ta mig till Järntorget, där vi skulle fika. Mötte på en lustig fylletratt på spårvagnen. Äcklig var han. Luktade bäver och allmänt "fyllegubbig" d.v.s pratade med alla, sjöng och dansade och tog ingen hänsyn till någon. Blä!
Sedan fikade vi på Cigarren, ett rätt mysigt ställe. Blev sittandes där ett bra tag, drack gott te :) Rabarber och grädde :)
Tack för teet darling :)
Träffade även ett par utav hennes vänner. Trevliga :)

Have a nice evening (H)

Inga kommentarer: