måndag 22 oktober 2007

Tippen & mysfika :)

Kände idag helt plöstligt att jag skulle börja blogga! Så nu har jag fått tummen ur och fixat en :) Enjoy! ;)

Idag när jag vaknade så kände jag mig på tom på något vis..
Ville verkligen inte gå upp. Skumt.
Sedan ringde pappa.. Var skönt att prata lite efter helgens händelser..
Vi ska ses nu någon dag och prata lite.. Ensamma. Kan behövas känner jag.. Det är konstigt att något som har varit så rätt kan bli så himla fel.

Iaf så låg jag kvar i sängen till klockan var ett, inte likt mig. Då kände jag att jag skulle ta tag i min dag.. Så jag började fixa och dona, och skulle sedan åka till tippen. Hjälp tänkte jag, tippen själv för första gången. Hur ska detta gå? Men med tanke på att jag håller med mitt lilla projekt som går ut på att våga mer och bli lite mer vuxen, så bestämde jag mig för att ta mig i kragen och åka och slänga allt gammalt skräp som vi hade hittat..
Grejen var sen att man måste ha ett litet återvinningskort som man visar framför en apparat så att grinden öppnar sig på tippen. Mamma hade lagt det i fruktskålen, jag tog det (la det i min jackficka vill jag minnas), sedan var det helt borta! Letade överallt, hemma i alla rum, i hela bilen, väskan, nere vid tappen (tänkte att det hade ranlat ur fickan när jag grävde i den efter plånboken typ).. Men icke sa nicke, inget kort där. Fortfarande ett mysterium. Slutade iaf med att mamma fick ringa ner till en sopgubbe där nere så att han kunde öppna grindarna för mig när jag kom.. Sedan gick det som smort. Slängde dock en massa saker i fel containrar tror jag.. Inte helt lätt det där.. :P

Sedan åkte jag hem och ringde ett viktigt samtal om ett jobb :P Ska på arbetsintervju på fredag, hoppas verkligen på detta jobbet! Kommer mer info senare :)

Efter det åkte jag ner till Kungsbacka och fikade med Sandra och Fia :D Inget är bättre än när man träffar sina tjejer och bara myser :) Synd bara att inte fler kunde vara med..
Vi satt på Espresso House och drack diverse olika "lattar" och tiden bara flög iväg! Så himla mysigt var det!
Sedan gick vi till Ica och köpte bröd.. Sen blev det en promenad runt "stan".. :) Det var bara snön som saknades! Och ett par vantar.. Brr!
Sånt borde vi göra lite oftare tjejer!!

Puss & kram!

Inga kommentarer: