måndag 5 november 2007

Action på Skogsvägen.

Ojoj vilka actionfyllda dagar det har varit :O
Igår började dagen med att jag slog sönder ett glas på jobbet (oops), sedan när jag skulle köra in på våran lilla gata krockade jag med grannen. :O (!!!) Han började backa asfort bara sådär när jag skulle köra förbi hans hus, så han körde in mig. Sa att han inte sett mig. Det hade han gjort om han hade tittat ordentligt ;)
Men men, ingen större skada skedd. Bara lite plåtskador och så åkte en bit av kofångaren av. det hade kunnat vara värre.. Han sa iaf att det var hans fel, så jag kan känna mig lugn. :)
Sedan var mig familj och handlade på Hornbach och Biltema, vi åt en romantisk lunch på Biltema också :P Sedan åkte vi och promenerade i Långedrag vid alla båtarna :)
Kollade på finalen av Ensam mamma söker också. Vilken besvikelse Veronica, Jonas hade varit bättre för dig! Lenita valde alldeles rätt, och Susannes val att inte ta någon var väntat. Kollade på webbtv idag. Intervjuer nu i efterhand med mammorna, inget utav förhållandena hade hållit (lyckat).

Imorse skulle jag äta frukost i sängen, hade en skål fylld med yoghurt och när jag var halvvägs ner i trappan så ringde mamma, svarade men tappade telefonen i sängen samtidigt som jag vickade yoghurtskålen så att en massa yoghurt åkte ut på golvet, i min säng, på min matta och över hela min tröja...! Då vart jag inte glad på mig själv. :( Hur fasen kan det komma sig att det ser ut att vara mer yoghurt när den hamnar utanför skålen? :O
Idag har jag skurat allt kakel i våran dusch och skurat hela duschkabinen och städat mitt rum. Har grejat hela dagen.
Sedan kom Cissi och åt middag hos oss (jag var kocken, lagade köttfärssås och spaghetti) det var rätt så gott. Dock var inte alla lika nöjda :(
Nu senare ikväll hade tvättmaskinen gått sönder (trodde vi), men när mannen i huset kom hem fixade han det. Det är allt bra med händiga karlar ;) Grejen var den att någon hade haft nycklar i byxfickorna när byxorna tvättats, så det låg två nycklar i ett rör eller något i tvättmaskinen och blockerade så att inte vattnet kom ut. Så tvättmaskinen var ju inte trasig på riktigt :) Tur det, för utan tvättmaskin är man ju körd..! Vad beroende man har blivit utav alla dessa maskiner. Hur fan gjorde dom förr???

Nattinatt!!


Inga kommentarer: