tisdag 25 december 2007

Julklappsrapport :D


Igår var det julafton, årets bästa dag. Och nu är det över.
Det är konstigt hur man kan längta efter en dag så himla länge som tar slut så himlans fort. Och synd är det att julen inte är som när man är liten.
"Tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten."
Men trots det så var det väldigt trevligt.
Det var jag, mamma, mammas samdo T, hans barn J och J, moster, morbror, kusinerna E och P, samt mormor och morfar. :)
Först kollade vi på kalle, som alltid, sedan åt vi en massa, höll på att spricka. Dessutom upplevde jag två ytterst otrevliga saker. Tänkte "i år ska jag testa allt på julbordet, någon gång måste man ju växa upp..." Lättare sagt än gjort.
Jag plockade åt mig det vanliga, men la dit en del ovanliga saker. Typ rödkål, kanelfläsk, brysselkål, rödbetssallad m.m. Först smakade jag rödkålen, inte gott men inte dödsäckligt. Sedan testade jag röbetssalladen, samma där. Men brysselkålen och kanelfläsket.... OMG! OMG! OMG! Det var något av det värsta jag har smakat på. Speciellt kanelfläsket. Det var något nytt som min moster och morbror ville prova. Så då tänkte jag ju också prova det, kanske skulle vara enda gången jag fick chansen. Säger två ord. ALDRIG MER.

Sedan vart det julklappsöppning. Fick en massa stora paket :D
Här kommer min julklappsrapport för de som är intresserade :P
- En 3liters kastrull
- Köksredskap
- Vinglas
- Två fina glasljusstakar
- En liten värmeljus sak med en tomte på
- Påslakan (dock inte med på bilden)
- Kokbok
- Laptopmus
- Presentkort på SF, Gina Tricot och Kicks
- Sminkborstar
- Örhängen
- Superfint halsband
- Reflexer (haha det är det som lyser så mkt på bilden, tänkte inte på blixten)
- CD : Absolute Rock Ballads Classic - ÄLSKA
- Hårgrejer
- Parfym Mexx Fly High
- Supermysig halsduk
- Fruktansvärt fina och sköna vantar
- Strumpor
- Nyckelring med ett H på
- Film : Notting Hill
- Parfym (ej med på bilden)
- De mysigaste röda myssockorna EVER (ej med på bilden)

Ska få lite mera imorgon då jag ska hem till min Älskling. Ska fira hans bror också som fyller 32 (tror jag :P)

I söndags hade vi uppesittarkväll hos pappa. Jättetrevligt hade vi! Öppnade julklappar, tittade på film, åt pizza, sjung Sing Star (ÄLSKA, ska köpa direkt), satt och tjöta och sådär :)

Idag är det juldagen, idag myser jag bara för mig själv, sedan ska vi ha middagsgäster :)

Hoppas ni har haft en lika trevlig och mysig jul som jag :D

God fortsättning :D



Inga kommentarer: