onsdag 30 januari 2008

Onsdag.

Jag tror att det är onsdag idag.. Glömmer hela tiden av det, och får för mig att det är tisdag eller torsdag. Det hade varit skönt om det hade varit torsdagskväll, för då hade jag sluppit jobba mitt 9,5h pass imorgon =/ Kommer inte palla. Idag jobbade jag 8h, kändes som en hel evighet.. Var så himla trött och less på allt när jag slutade. Jäkla tant, hon förstörde min dag. Jag hade suttit i sandlådan och byggt sandslott med några små barn. Var det för min skull? Svar nej. Tyckte jag att det var kul? Svar nej. Jag har byggt tågbana med lilla Matheus. Var det för min skull? Svar nej. Tyckte jag att det var kul? Svar nej. Jag har byggt lego med barnen. Var det för min skull? Svar nej. Tyckte jag att det var kul? Okej, lite då.. Men bara till en början, sedan tröttnade jag något så fruktansvärt, men var ändå tvungen att fortsätta bygga för deras skull. Jag har läst en massa böcker. Var det för min skull? Svar nej. Tyckte jag att det var kul? Svar litegrann. Men även det till en början, tröttnade på det också tillslut. Det jag försöker komma fram till är att jag har varit grymt mycket med barnen och engagerat mig i deras lekar och påhitt. Så bara för att jag står still i typ 4 minuter efter 7 timmars engagemang så säger tanten: "Du måste ju engagera sig i barnens lekar. Det funkar ju inte att bara stå där." Och så ett sånt där inställsamt flin som bara var för syns skull. Det syntes på långa vägar. Att hon har mage..... Jäkla tant!
Iaf så ska jag jobba från halv 8 till 5 imorgon, väldigt segt. På samma ställe dessutom.
Men men, bara att genomlida som jag gjort alla de andra gångerna.

Efter jobbet gick jag och min mamma på en promenad. Det var rätt så mysigt. :)

Nu ikväll ska jag bara njuta med frukt och te och något mysigt på tv.. Sedan blr det nog till att läsa min bok som jag har fastnat i, "När livet stannar" heter den. Varma rekomendationer. Handlat om en kvinna som skriver om tsunamin, och hur hennes och familjens resa till Khao Lak skulle bli något hon ångrade för livet. Himla bra bok det där. Gripande till tusen.

Väntar med spänning på Fias nästkommande inlägg i sin blogg om Thailandresan, vilket har en frånvaro utan dess like... =/

Vi hörs.

Foo Fighters - The Best Of You

Inga kommentarer: