lördag 22 mars 2008

Min pappa är en hjälte :)

Igår när jag kom hem till pappa mådde jag mycket bättre. Var inte alls lika depp. Var väldigt skönt :) Jag skottade snö och sådär hos mamma igår, duktig man känner sig då :) Det hade typ snöat en hel decimeter till! Helt sjukt.

Igår så åt vi lax och kollade på Så ska det låta. Sedan kollade vi på två filmer, eller jag kollade i stort sett bara på en film. Somnade i början av den andra, och sov hela filmen ut :P Omg, jag var så himla trött :P
Sedan la jag mig :)
Idag har jag och pappa varit i Kungsbacka. Vi skulle köpa tulpaner och vin och sådär. När vi möts igen vid bilen så säger pappa "Vill du ha något?" Då svarade jag "Alltid vill man väl ha något." Det slutade med att vi åkte till Kungsmässan och jag blev ett par jeans rikare :D Dessutom köpte jag ett linne på Gina Tricot, som det dessvärre var ett litet hål i ryggen på. Så då hämtade hon i kassan ett till likadant, men det var hål på det med efter larmet. Så frågade hon om jag ville ha det iaf, för det fanns inga andra. Jag tänkte att jag kunde försöka sy ihop det på något vis, dessutom fick jag 70% på det, så det kostade 44 kr istället för 149 :) Då gör det inte så mycket ifall att det inte går att laga fint. :)

Sedan när vi gick ut till bilen så parkerade det en liten röd bil bredvid våran. När han öppnade dörren så kom det en engelskman rusande fram och slängde sig in i bilen och började slåss och grejer. Han bara hoppade på mannen, som jag skulle kunna uppskatta var 55 år eller något. Mannenes bildörr slog emot min, och då reagerade pappa. Han såg inte vad som försiggick innan han hade smällen. Så då rusade han ut och sa "vad fan håller du på med?" Då skrek engelskmannen "He was trying to run me over!" Sedan gick han iväg, då följde mannen efter och började slåss igen. han blev väl förbannad antagligen, vilket man kan förstå. Pappa frågade skåningen vad det var som hade hänt, skåningen sa "Han verkar ju helt galen! Han gav sig på några pensionärer förut!" Pappa sa "Strunt samma, glad påsk på dig!" Då blev skåningen glad, sa "Detsamma" och gick därifrån. Vi åkte hem och när vi satt i bilen så pratade vi om händelsen. Vi kryddade historien och spädde på den, det slutade med att det var 10-15 stycken mörkhyade biffiga män i New York som riktade automatvapen mot pappa då pappa lugnt och stilla sa "Glad Påsk." Haha! Snacka om att ändra historien totalt. :D Vi har det allt roligt jag och pappa :)

Sitter här och försöker få tag på Soffan, vilket verkar vara mission impossible.
Aja, får fortsätta att försöka.

Glad påsk på er :) Ät (inte) ihjäl er på godis :)
Jag ska iaf försöka att inte göra det :D

Puss <3

2 kommentarer:

Sophia sa...

Omg. detta va helt sjukt!

Elin Richthoff sa...

pappa e bast! <3