måndag 3 mars 2008

Måndag

Idag har jag jobbat.. Det var rätt segt, men skönt att sluta så tidigt. Redan vid 15 :)
Ska vara på samma ställe imorgon.
Idag ska jag och mamma baka bullar :) muums :D
Fick ett sms förut där det stod att mina kläder från H&M hade kommit. yey :D Ska bli spännande att se vad jag har beställt hem för något. Det är ju lite som att köpa grisen i säcken om man säger så.. :P

Igår var det en väldigt tråkig dag, en sådan där dag som man lika gärna kan vara utan.
Men nu är det bra igen :)

Så; till festen i lördags. OMG! Något av det roligaste jag gjort på länge!! Det var hemma hos Sara, blandat släkt och vänner. Vi hade en tävling med fem olia deltävlingar och sjung singstar. Sjukt kul! Och så fick vi tacopaj med en massa tortillachips med olika diper och grönsaker och bröd och så! Till efterrätt blev det marängsviss! Mums :D
En uatv deltävlingarna gick ut på att Saras mamma hade plockat ihop en massa redskap (typ, skruvmejsel, hammare, potatisskalare, visp, osthyvel m.m), och så fick alla lag välja två redskap. Vi valde en visp och en grej som man rengör grillgaller med utan att veta vad man skulle göra med dem. Sedan fick varje lag en potatis och så skulle man försöka få en sån lång remsa av skal som möjligt med hjälp av redskapen man hade valt! Cissi som var i mitt lag tog tag i uppgiften och fick med hjälp av grillgallersaken ut en remsa som var 26 cm lång! Det vinnande laget fick en som var typ 41 cm, men jag vet inte riktigt vad de hade för redskap. Laget som faktiskt hade valt potatisskalaren fick 23 cm. Det laget som förlorade den deltävlingen var laget som hade döpt sig till Spice Girls fick nog ingen "skalremsa" alls för de hade nämligen valt skruvmejseln och hammaren. Haha! Vi hette A-laget (ta det som ni vill :P), Saras lag hette Bolaget (HAHA!!) och det sista laget hette typ De tre musketörerna och den svarta riddaren eller något. Det var iaf en väldigt rolig kväll som avslutades vid kvart över fyra då jag som var nykter först körde hem O. Det var lite roligt faktiskt. För han sa vart han skulle in, och jag sa "ja", jag körde vidare och han sa strax innan avfarten "Här ska jag in", Cissi märkte att jag inte uppfattade varpå hon sa "Hanna? Han ska in här", jag svarar tydligen "Ja." men kör förbi ändå!! haha! Lite lustigt att jag missade infarten eftersom att jag har bott just inne på den gatan i typ 8 år! haha! Sedan fortsatte vi hem mot Cissi, och totaldeckade kl 5. Tack för en nice kväll! :)

Sen igår på dagen innan vi åkte hem bestämde vi oss för att ta en promenad, Cissi tog med sig sin rullbräda som hennes mamma kallar det :P (Cissi ska tydligen bli skatare, något nytt påhitt. Förra sommaren köpte hon en fotboll och skulle lära sig att spela fotboll. Undrar vad som sker härnäst?) Jag testade jag med, ställde mig på den och hon puttade på. Det slutade med att jag blev asrädd så hon fick stanna mig. Min slutsats är att skateboard inte är något för mig.

Oj, vad långt inlägget blev :P

Ne nu ska jag äta frukst och kolla lite på tv innan jag ska traska ner till centrum och möta mamma.

Puss <3

1 kommentar:

Sophia sa...

Haha, vilken rolig lek!