onsdag 16 april 2008

Föda barn i Norge?

Idag har jag och mina kollegor (haha, gud vad vuxet det lät) suttit på jobbet och diskuterat huruvida jag ska åka över till Norge när jag ska föda barn. När det nu blir aktuellt ^^ i vilket fall så får man tydligen 35 000 kr i startbidrag i Norge. Om man föder det första barnet på året i Sverige så får man också en himlans massa pengar. :) hehe, dock lite svårt att planera i förväg, exakt vilken dag och vilket klockslag barnet ska komma. Nog lättare att åka till Norge. dock antar jag att man ska vara Norsk medborgare först, får se hur det ska gå ^^ hehe.
Har iaf haft en bra dag på jobbet. är sjukt trött dock. fattar inte varför :O

Nu ska jag fixa mat med mamma :) hemmagjorda pannbiffar och potatis :) mums!

hörs nog senare :)
glöm inte att kolla på Barnmorskorna på ettan kl 21 ^^

<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev ju fan rädd när jag kollade på barnmorskorna!
-Doktorn, kan du lägga en bla bla bla bedövning?
- Asså, jag är inte så bra på det. (What??)
En stund senare kommer doktorn in
- Jag ska försöka lägga en bedövning nu. åh herregud! Den människan hade jag aldrig velat ha!