fredag 4 april 2008

Gaah pengar hit och pengar dit.

Den största nackdelen med att ha skilda föräldrar so far är dels att det alltid ska vara en jävla massa tjafs om julafton, dels pengar och underhåll. Nu har pappa som tjatat i 100 år (typ) om att han inte har råd med något så länge han betalar underhåll till mamma, pratat med mamma om detta. Hon säger tydligen att jag ska betala hemma. Att berätta det för mig har hon glömt av eller vad..?
I vilket fall så säger pappa att han och hans fru aldrig kan resa någonstans. Det är en utav de dummaste sakerna jag har hört i mitt liv. Vem fan kan resa hur som helst?
Han säger även att när jag jobbar på Liseberg så ska jag betala hemma, vilket han verkar tycka är otroligt viktigt även om jag knappt kan minnas hur det var när han bodde hos oss. han har med andra ord inte bott under samma tak som mig sedan jag var 8 år.. förutom de gånger jag har kommit till honom. det är en sak till som är sjuk, om föräldrarna skiljs varför är det då alltid barnen som ska flängas runt? det har ju väldigt sällan pratats om att jag och pappa kan ses någonstans, utan ska vi ses så ska jag alltid komma till honom.
Han säger att han vill börja betala underhållet till mitt konto, för att det är "en del av processen" som han sa. Jag undrar för det första hur det skulle påverka honom för 5 öre? det är inte han som handlar min mat, men ändå verkar han tycka att det är jobbigt att jag inte handlar den själv. wierd. dessutom fattar jag inte grejen, så istället för att mamma får pengarna och betalar min mat med, så ska jag få pengarna och handla egen mat och sånt, medans hon handlar till övriga familjen. det verkar ju kul. för min mat som jag har betalt kommer ju inte bli uppäten av någon annan. för sånt händer ju ALDRIG hemma hos oss. jag har ju till exmpel ALDRIG blivit av med strumpor, trosor och linnen. har ALDRIG inträffat. fuck!
eller menar han att han ska ge mig mitt underhåll så att jag i min tur ska ge pengar till mamma så hon kan betala?
fattar inte.

har så himla mkt oupprättade saker med pappa, så det finns fan inte. har bara inte mod att säga allt.
vi pratade i telefon förut, var tvungen att avbryta samtalet, kände att jag var påväg att säga en del saker som jag borde ha osagt.

Inga kommentarer: