onsdag 2 april 2008

Ungdomsmottagningen.

idag var jag på ungdomsmottagningen här i Mölnlycke, det var första gången. helt annorlunda än vad det var i Kungsbacka. här skulle man typ fylla i en lapp om vad besöket gällde och en massa sånt. fick vänta jättelänge. satt där mitt bland massa fjortisar som pratade helt ogenerat om allt mellan himmel och jord. det var jag glad för, för då hade jag någonting att göra. :P

iaf så när jag kom in så hade hon världens racer undersökningen. ställde ett par frågor jättesnabbt och så bokade hon in mig på en ny tid och så fick jag ett recept. jag var typ klar där inne på 3 minuter eller något.
i vilket fall som helst så frågade jag vad en p-stav skulle kosta. vi skulle prata mer om den möjligheten när jag ska dit den 17 april.. hon sa att det inte var ett preventivmedel som hon ville göra vågen för, men smaken är som baken känner jag. hon sa iaf att vi kunde skynda med att sätta in den isf innan jag fyller 20, eftersom att det är mycket billigare då.

när jag skulle hämta ut mina p-piller på apoteket senare så fick jag bara betala 25 kr, till skillnad från kungsbacka där de kostar 40 kr. det är inte så stor skillnad, men det är några kronor iaf :)

fan vad ointressant detta inlägget blev :P
kände bara att jag ville skriva det. har inget bättre för mig, och jag försöker ju uppdatera bloggen oftare nu :P

nu ska jag och mamma shoppa loss på willys.
see ya!

1 kommentar:

Sophia sa...

Grymt att du updaterar lite oftare =) varför åker ni till kungsbacka å handlar? :S